רק נתניהו יכול- מעריב 21-4-2010

שפשפתי את עיני למראה המאמר שכותרתו הערבית "תודה לנתניהו" מפרי עטו של הפובליסיט , עבד אלרחמן אלראשד, בעיתון הפופולרי אלשרק אלאוסט, היוצא בלונדון .

אלראשד, שנמנה על האסכולה הערבית הליברלית, מנסה לפצח את חידת נתניהו. ההתנהלות של נתניהו, מעידה לדידו, על אחד משני דברים: או שנתניהו משמש סוכן חשאי בשרות מדינות ערב, או שהוא סובל מתסביך גדולה ונדמה לו שהוא יכול לעשות מה שעולה על רוחו.! בעיניו, נתניהו עלה על מסלול התאבדות ביחסיו עם ארה"ב, עם ההחלטה האחרונה לגרש אלפי פלסטינים בלתי חוקיים. לדעתו הגירוש הפעם הרחיק לכת, לא לפלסטין, אלא אל מחוץ לגבולות ישראל. וזאת, בהמשך לבניה על אדמה כבושה לפי תפיסת הקהילה הבינ"ל, המשך אכלוס עולים חדשים על אדמה פלסטינית ,גירוש אלפי פלסטינים וחיסול טרוריסטים. תמוה בעיניו, איך מנהיג ישראלי מרשה לעצמו להמשיך להביך את בת בריתו, ארה"ב, הלכודה במספר חזיתות: מול הטרור, האיום האראני, אלקאעדה, ונדרשת להרגעת הערבים והקהיליה הבינ"ל . הוא צופה שישראל תמצא עצמה בעין הסערה הבינ"ל. הפלסטינים נדרשים להסתפק בצפיה בתאטרון הטעויות הישראלי מול ממשל אובמה והדבר משרת בראש וראשונה את הצד הפלסטיני. על כן מגיע לנתניהו תודות..

לא נעלם מעיני האינטלקטואלים הערבים שהצד הפלסטיני איננו מגובש, דבר שמקשה עליו להיכנס לתהליך שלום. הליברלים הערבים קוראים את המפה הפוליטית בארצנו כך ששני המנהיגים הישראלי והפלסטיני יתקשו להתקדם במסלול שלום. בצד הפלסטיני, חילוקי דעות בין שני מחנות יריבים, ובצד הישראלי המגבלות הקואליצניות של ממשלת ימין.

אלראשד מצייר תסריט בלהות נוכח המדיניות הישראלית. לדידו, מדיניות זו מגבשת את העולם הערבי והאסלאמי לחזית אחת, כך שגם ארה"ב ואירופה תתקשנה להמשיך ולגונן על ישראל . אבל החמור מכך, שהעולם הערבי ימצא עצמו ללא יכולת להיאבק בכל האלמנטים הקיצוניים: אלקאעדה, הטרור, איראן, בגלל המניפולציה של הכעס שמעוררת מדיניות זו.

רוצה לומר שבמקום שנתניהו יאחד את העולם הערבי סביב אינטרסים משותפים עם מדינת ישראל, כגון מאבק בטרור, באיראן ובאלקעדה, נתניהו פועל נגד האינטרס הישראלי עצמו. תסריט האימים הזה מבטיח שכוחות הרשע ימשיכו להזין את מעגל הדמים בשנאה שמעוותת את החשיבה הבריאה בקרב הערבים, שידועים כרגשנים הרבה יותר מהישראלים. המדיניות הישראלית, המעניקה פרס לקיצונים שמצליחים, בניגוד לדת האסלאם, לשלוח ילדים ונשים לפוצץ עצמם כדי לפגוע באנשים, בבהמות ואפילו בארונות מתים, כפי שהתבטא לאחרונה אחד הפובליסטים הערבים. לא כולם מזילים דמעה על המצב שאליו נקלעה ישראל!!!



















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה