מי אמר שהערבים שותקים?

בעולם הערבי כבר מתחילים לצאת בגלוי נגד פסקי הלכה שמעוותים את האיסלאם ומשחיתים את הנוער, שמתנחם בזרועות הקיצונים

לינדה מנוחין
24/11/2010


 במקום לקונן על חושך כדאי להדליק נר. המוטו הזה כוחו יפה במיוחד כשבארץ מרגישים שהאיסלאם הקיצוני מרים את ראשו בלי מפריע והעולם הערבי שותק.



אחד הסממנים לכך הוא פסקי ההלכה בשני העולמות, המוסלמי והיהודי, שביניהם נוצר פער בלתי נתפס בהיקפו. עולם פסקי ההלכה הולך ותופח גם באינטרנט, תחת קטגוריות רבות. בגוגל ניתן למצוא מעל שישה מיליון אזכורים כשמקישים את המילה "פתוה" (פסק הלכה בערבית), המזינים רבע מאוכלוסיית העולם כלומר כ-1.7 מיליארד . לעומת זאת קיימים 100 אלף אזכורים עבור פסקי הלכה יהודיים, עליהם נשענים לפחות חלק מ-15 עד 20 מיליון יהודים בעולם.



באיסלאם, כמו ביהדות, יש ניסיון לעשות פוליטיזציה של הדת. קראתי מאמר ביקורת חריף בערבית על הרב הראשי בצפת, שמואל אליהו, שפרסם פסק הלכה האוסר על יהודי להשכיר דירה לערבים, ובירדן התפרסם פסק הלכה הקורא להחרים סחורה חקלאית מישראל. אך כפי שאומרים בעגה הערבית העיראקית: "מה הקשר בין במיה לריקודים סלוניים? " כלומר איזה קשר יש להלכה עם נושאים כאלה?



דוגמה לכך ניתן למצוא גם בכותרת שמשכה את תשומת לבי: "האם מותר לנשק את ראשו של בן לאדן", שאלה כותרת מאמרו של טארק אלחמיד, עורך העיתון "אשרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, המזהיר מפסקי הלכה שנוגדים כל היגיון בריא ואף מדרדרים את החברה הערבית לכדי סיכון הלכידות החברתית.



ליברלים ערבים מבקשים לא להסתכל על הקנקן

פסק ההלכה שיצא לאחרונה בסעודיה אוסר על בנים לנשק את ראשו של אביהם, אם הוא לא מקיים את מצוות התפילה כמתבקש, והאירוניה שמצביע עליה אלחמיד היא שעל פי הקריטריון של פסק ההלכה הזה יכולים ילדיו של בן לאדן לנשק לו את הראש על אף מעשיו הנפשעים.



מתברר שילדים רבים זנחו את בתי הוריהם כי פסקי הלכה שונים ומשונים מאפשרים להם לבקר ולשפוט את ההורים טרם הגיעו לבגרות. לדוגמה, סעודי שבנו היה מעורב בפעילות טרור מתלונן על כך: "גידלנו אותם 18 שנה ואחרים שינו אותם בתוך שישה חודשים". דוגמאות לכך ראינו גם אצל חמאס, שמגייס צעירים למשימותיו הנפשעות בשם האיסלאם.



ליברלים ערבים מבקשים לא להסתכל על הקנקן אלא



על מה שיש בתוכו. קיום מצוות לקידום יחסי ציבור כהסוואה למעשים נפשעים פסול. פסקי הלכה שמעוותים את האיסלאם המופצים בתחנות לוויין לא רק מביכים את המשכילים, אלא גרוע מכך: הם משחיתים את בני הנוער, שבסופו של דבר נופלים כפרי בשל לידי הקיצונים המוסלמים.



כנראה העובדה שמחצית אוכלוסיית העולם הערבי אינה יודעת קרוא וכתוב אף מסייעת למלאכתם של הקיצונים. לאחרונה מתקיים דיון ערני בכלי תקשורת ערביים בשאלת שלטון האיסלאם לצד מתכונת של עקרונות מערביים. כמו כן, לא פוסחת הביקורת על פסקי ההלכה בזוטות, במקום לקדם את החינוך, שהוא המפתח של העולם הערבי להיחלץ מהעוני והפיגור. אז מי אמר שהערבים שותקים?


http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/181/432.html




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה