בסירה אחת- פורסם במעריב 10/6/2010


תורכי יושב על הגג ומתפלל אל האל שירעיף עליו מכל טוב. מלאך מתגלה לו ומבטיח לו שיגשים לו את כל מבוקשו, בתנאי שלשכן היווני הוא יכפיל את התגמול. התורכי מבקש שיוציא לו עין אחת ובלבד להבטיח שהשכן יאבד את מאור עיני !!



בדיחה ידועה ומוכרת, אך כוחה יפה בימים אלה. ההתנהלות של ארגון החמאס בתקרית המשט תואמת את תפיסת התורכי בסיפור שלפנינו. מה התועלת המוחשית שצמחה לתושבי עזה מכל הרעיון של המשט? ממילא לא היה מחסור בסיוע הומניטארי לפי עדותו של חבר הועד המרכזי של הפתח בראיון לסוכנות הידיעות הגרמנית ותוכנה מופץ בעיתון אלקודס - אלערבי שיוצא לאור בלונדון: " הרשות הפלסטינית דואגת להעברת 200 משאיות כל יום של מזון, סחורות ודלק דרך המעברים ולא דרך רפיח"". מיותר לציין , שהדבר נעשה בסיוע ממשלת ישראל. עדות לכך, ניתן לראות בימים אלה, באיחור רב ,בתמונות המופצות באתרי האינטרנט. עדותו של איש הפתח מהווה עוד נדבך בהפרחת שקרי התעמולה של ארגון החמאס, שניצולה הציני הביא לארגון המשט הבינ"ל, לשבירת המצור ההומניטארי על עזה, כביכול ..


לו רצה החמאס לשבור את המצור על עזה, הרי שבאמתחתו היו מספר פתרונות .אחד מהם זכה להתייחסות ע"י עבד אלרחמן אלראשד , פובליציסט בעיתון אשרק אלאוסט, היוצא לאור בלונדון :"לו חמאס רצה לשבור את המצור על עזה, הדרך הקלה ביותר היא שחרור גלעד שליט!


מעבר לרטוריקה האופיינית ומוכרת בהזדמנויות אלה, לא נעלם מעיני חלק מהתקשורת הערבית הליברלית שהמשט הוא עוד סצנה דרמטית של פעולות הסחה של ארגון קיצוני המצליח ליירט את מאמצי השלום ופוגע במדינות המתונות באזור. לדידו התוצאה משרתת לא רק את החמאס, אלא גם את מחנה הימין בישראל, שלתפיסתו איננו מעוניין בוויתורים למען השלום.


החמאס עושה כל שביכולתו לתעתע בכל העולם ולהרחיק את השלום. כך הוא מנציח את סבלם של תושבי עזה, בזמן שהנהגת החמאס נהנית מהחיים הטובים. לדברי אלראשד, במקום להגיע להבנות עם הפתח ולאחד את שורות העם הפלסטיני, החמאס מוכן להקריב את עתיד העם הפלסטיני תמורת יוקרתו והאינטרסים של מנהיגיו.


לא אלמן ישראל. לצד הדרישה לקיים ועדת חקירה לחקור את תקרית המשט, נשמעים מספר קולות, לא רק מהעולם המערבי שמצדדים בעמדתנו..עיתונאי עיראקי שחי בארה"ב מצא לנכון לשמש לישראל סנגור בימים קשים אלה. תחת הכותרת " אני מכריז על תמיכתי בישראל ובזכותה להגנה עצמית ", כותב ח'דיר טאהר באתר אילאף הפופולארי בעולם הערבי , שלישראל היתה הזכות המלאה להתנגד לכניסת זרים, בלתי מזוהים ללא בדיקת דרכונים וכי איזו מדינה מתוקנת שהטרור רודף אחריה הייתה נכנעת למשט? הגדילו לעשות כורדים שהגיבו לכתבה בשאלה אם ספינה שנושאת חברי ארגון הפ-ק-ק היתה מתקבלת בפרחים ע"י ארדוגן או שמא בירי חסר רחמים???

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה