אין סקס בגן עדן פורסם במעריב 28-7-2010


הם רואים במחבלים מתאבדים אויבים, ולא מפחדים לעסוק במין. על פסקי ההלכה האסלאמיים שרוב הסיכויים שלא שמעתם עליהם



הקלות הבלתי נסבלת שבה מופקים פסקי הלכה בעולם המוסלמי בשנים האחרונות הביאה את הסופר המצרי, סמי אלבחירי שמרבה לעסוק בסוגיות מוסלמיות הלכתיות מנקודת מבט ביקורתית וחילונית, ליצור מטבע לשון חדשה: פסקי הלכה טו-גו ( to go) . פסקי ההלכה מידיים וזמינים בכל עניין ובכל מקום, הנפוצים לא מעט בזכות המהפכה הטכנולוגית, ריבוי העוסקים במלאכה וזילות במעמד הפוסק המסורתי.

התקשורת הערבית עסקה בשבועות האחרונים בתיקון מהימים האחרונים של פסק הלכה משנת 2007. הוא מתיר לאישה, שימו לב, להניק גבר חמש פעמים. וההסבר: באסלאם, בדומה ליהדות, אסור לגבר ואשה בוגרים להתייחד בחדר סגור אם אינם נשואים. פסק ההלכה נועד לאפשר מדי פעם לנשים ולגברים להיות ביחד במצבים כאלו. ההוראה ההזויה הזאת הציתה את דמיונם וגם את חוש ההומור של רבים במדינות ערב. בתקשורת הקשו קושיות כגון: אישה שנמצאת עם קולגה בעבודה בחדר סגור, מאיזה שד היא אמורה להתחיל ההנקה ובאיזו צורה? עוד הערה מבדחת המליצה על ההנקה, פשוט כי חלב האם הוא החלב הכי בריא!

אבל לא כל פסקי ההלכה מעלים חיוכים. יש כאלה שהובילו להרג של עשרות אלפי אנשים חפים מפשע. חמאס השתמש לצורך מלחמתו בישראל בפרשנות המחודשת של הקוראן, המתירה התאבדות במלחמת קודש (ג'האד) נגד "הכובש הציוני".

בעידן התקשורת הגלובאלית, לא ניתן לכלוא רעיונות בחדרים סגורים. ואכן היה זה רק עניין של זמן עד שתופעת המתאבדים זלגה מישראל לעולם הערבי והאסלאמי. מתאבדים צמחו בפקיסטן, אפגניסטן, עיראק, סעודיה וירדן ועוד. נוכח האיום מבית, התגייסו מיטב המוחות והשייח'ים כדי להוקיע את תופעת ההתאבדות והלגיטימציה שניתנה לה ע"י ארגונים פנאטיים.

אחד הרעיונות שזרזו את התפשטות רעיון הג'יהאד היא 72 הבתולות שהפכו ל חלומו הרטוב של כל מתאבד. פסק הלכה חשוב בעניין זה פרסם שיח' פקיסטני, ד"ר מוחמד טאהר אלקאדרי האוסר על מוסלמים להתאבד גם למטרת מלחמת קודש. באומץ לב בלתי רגיל, במסיבת עיתונאים מתוקשרת בלונדון, לפני כמה חודשים, כינה השייח' את הטרוריסטים "אויבי האסלאם" וקבע שהמתאבדים מקומם בגיהינום. פסק ההלכה שכתב השתרע על מאות עמודים.

מנהל מרכז המזה"ת ללימודים אסטרטגיים ומשפטיים בערב הסעודית פרסם לאחרונה מחקר שבו הוא מודיע, באופן חד משמעי, שאין סקס בגן עדן, כי התענוג בגן עדן איננו תענוג פיזי של חושים אלא של ערכים.

אלבחירי שנמנה עם הכותבים הקבועים של אילאף, אתר האינטרנט הערבי הפופולארי, מדבר על חשיבות המין בחיי הפרט. הוא כותב שמזון ומין הם שמניעים את החיים ולכן אין זו בושה לדון בחברה הערבית בנושאים אלה. דיון פתוח עשוי לנטרל את הפתיל של כיבוי תשוקה מינית דרך התאבדות.

אחרי צלילה בעולם של פסקי הלכה מוסלמים, נראה לי שיש כר נרחב ללמוד מתוכם על כלים חשובים להסברה הישראלית בעולם, מחד גיסא וחיזוק הגורמים החיוביים בעולם האסלאמי מאידך גיסא. לא כל המוסלמים נגדנו.



 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה